عمره دانش آموزی

حج -آشنائی با اماکن زیارتی و تاریخی مکه و مدینه و...

عمره دانش آموزی

حج -آشنائی با اماکن زیارتی و تاریخی مکه و مدینه و...

گزارش تصویری عمره دانش آموزی سال 1392





گزارش تصویری عمره دانش آموزی

سال 1392













نشست صمیمانه


نماینده محترم بعثه مقام معظم رهبری با


نخبگان عمره دانش آموزی در مکه مکرمه


برگزار شد.

جلسه نخبگان دانش آموزی با حضور نماینده بعثه مقام معظم رهبری، در هتل دارهادی مکه مکرمه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین خادمی،‌نماینده بعثه مقام معظم رهبری و همچنین مسئولان عمره دانش آموزی و جمعی از نخبگان دانش آموزی در مکه مکرمه برگزار شد.

حجت الاسلام خادمی ضمن تبریک به دانش آموزان نخبه به دلیل کسب رتبه های برتر در رشته های مختلف گفت: اینکه شما می توانید در جهان رتبه های برتر را کسب کنید تنها به خاطر توان جسمی نیست،‌ بلکه هدایتگر انسان برای رسیدن به قهرمانی فکر اوست؛ اینکه شما بتوانید در زمینه علمی و ورزشی به رتبه های بالاتر برسید کار ساده ای نیست و لازمه رسیدن به این هدف همت فرد است و اگر این توان جسمی و فکری در راه پیروی از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار به کار گرفته شود، شما انسان های وارسته ای خواهید شد.



وی با اشاره به لطف و رحمت بیکران خداوند نسبت به بندگانش گفت: شما برای زیارت خانه خدا و پیامبر اسلام(ص) به مدینه و مکه مشرف شده اید و اگر می خواهید شما را رها نکنند، شما خود رها نکنید؛ نقل شده است که هر کس با پیامبر (ص) دست می داد،‌ پیامیر دست طرف مقابل را رها نمی کردند تا اینکه خود فرد دست خود را می کشید؛‌ این رفتار پیامبر مظهر لطف و رحمت و عطوفت خداوند در بین بندگانش است؛ خداوند کسی را رها نکرده است مگر اینکه خود آن فرد مسیر درست را طی نکرده و موجب رها شدن خود را فراهم آورد؛ حافظ شیرازی نیز در شعری آورده است «گرت هواست که معشوق نگسلد پیوند، نگاه دار سر رشته تا نگه دارد»

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با بیان اینکه خداوند احتیاجی به بندگانش ندارد و بندگان نیز نمی توانند برای خدا کاری انجام دهند،‌ گفت: خداوند غنی بالذات است و ما فقیر بالذات هستیم، بنابراین فقر کامل در مقابل غنی کامل قرار گرفته است؛ در عین حال حدیث داریم که خداوند انتظار بندگان خود را می کشد با اینکه از آنان بی نیاز است.


بنابراین گزارش، کاروان دانش آموزان نخبه از استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مرکزی، اصفهان و چهارمهال و بختیاری به حج عمره مفرده اعزام شده اند؛ در بین این دانش آموزان تعدادی از نخبگان قرآنی، علمی و ورزشی کشور هستند که در این جلسه شرکت داشتند.


















دانش آموزان اهل سنت در بعثه مدینه

گروهی ازدانش آموزان اهل سنت با نماینده بعثه در مدینه منوره دیدار وزیارت خانه خدا وحرم پیامبر را انسان ساز خواندند.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه، گروهی ازدانش آموزان اهل سنت با نماینده بعثه در مدینه منوره دیدار وزیارت خانه خدا وحرم پیامبر را انسان ساز خواندند.

حجت السلام نجفی روحانی سفر عمره را یک فرصت طلایی برای تفکر واندیشه وخودسازی برشمرد و براستفاده حداکثری از آن تاکید کرد و به دانش آموزان توصیه کرد قدر این سفر را بدانند.

نماینده بعثه درمدینه منوره بی سوادی وناآگاهی مسلمانان را یکی از دلایل فریب خوردن مسلمانان ازسوی دشمنان دانست و تحصیل علم و درس خواندن را برای مسلمانان یک امر ضروری عنوان کرد.

وی افزود: یکی ازعلل عقب ماندن مسلمانان کناره گیری از دستورات اسلام وقرآن است که دشمنان همیشه زمینه دین گریزی بلکه دین ستیزی را ایجاد می کنند و آن را ترویج می کنند.

دراین نشست یک ساعته دانش آموزان با اظهار خرسندی ازحضور در مدینه منوره وختم قرآن وحضور در نمازجماعت وتشکراز دست درکاران حج وبعثه مقام معظم رهبری وستاد عمره دانش آموزی مسائل خود را بیان و این سفر را انسان سازخواندند.